tiistai 3. marraskuuta 2009

SK -77

Poimintoja vuoden -77 Suuri Käsityökerho lehdistä.

1/77

Nämä suloiset asut taitaa olla tuttuja kaikille.
Tunnistatko alla olevan kuvan naismallin? :)

2/77




3/77



4/77


5/77

6/77



7/77

Ehkä suloisin mallikuva ikinä, itkettävän ihanat tosiaan!



9/77

10/77

Tässä taisi ratketa poikasten joululahja mietteet, kaupunki yhdistettynä jossain toisessa numerossa olleeseen liikennemattoon pitäisi olla meidän autohullujen mieleen.

11/77

12/77





**********************

Minulle on iskenyt ompelupiheys. Poikasten vaateasiat on harvinaisen hyvin mallillaan, seuraaviakaan kokoja ei vielä tarvita, joten tuntuu turhalta ommella mitään laatikoiden täytteeksi. Takki-visioitakin olisi, mutta kun niitä takkejakin on. Enkä itsekään tarvitse mitään. Hmph, ongelma kai se tämäkin on.
Jos nyt vaikka aloittaisi tuon joululahja kaupungin väsäämisen.

Yhdelle takkitilaukselle maltillisella aikataululla olisi taas tilaa, maili tavoittaa :)

18 kommenttia:

  1. Voi miten ihania juttuja noissa vanhoissa lehdissä.
    Mä tunnistan myös tuon ompelupiheyden... tosin juuri nyt ei ole yhtään edes aikaa sille.
    Hyvää joulun odotusta teille!

    VastaaPoista
  2. Ihania juttuja...mä vähän oon ajatellu tollasta duffelitakin tyylistä mikä tuolla vilahti..siis itelle...ja oisko se malli Sikke Sumari???

    VastaaPoista
  3. Hauskoja muistoja näistä kävisi taas niin moni toteutettavaksi uudelleen, ehkä uusin värein kylläkin, ja johan hämmästyin kun näin tuon pääsiäistipulle ohjekuvan! Äiti väkersi tuollaisen setin minulle vauvaksi, ja kuvakin on kun olen kauttaaltaan keltaisissa, olipas villi flashback :) Mikä sattuma!

    VastaaPoista
  4. Sikke Sumari oli 70-luvulla kysytty malli muotikuviin.

    VastaaPoista
  5. Heip! Voisin tiedustella takkiasiasta, mutten saa sähköpostilla yhteyttä. Otatko yhteyttä, jos tilauksia ei oo vielä sadellu? minna.m.rantanen@jyu.fi

    VastaaPoista
  6. Voi miten ihana tuo kaupunki on! Minun tahdilla en kyllä ehtisi saada tuollaista valmiiksi ennen jouluaattoa.. ehkä ensi vuoden jouluksi. :o)

    VastaaPoista
  7. Ihana tuo itkettävän ihana kuva :D Oi ja voi!

    VastaaPoista
  8. Vitsit, tuo päiväunipussi on hauska! :D

    VastaaPoista
  9. Heippa, mulla on noita ihan samoja lehtiä ja tuo itkettävän ihana kuva on kyllä ihana, minäkin oon sitä joskus blogissakin esitellyt =)

    VastaaPoista
  10. Kyllä olikin hienoja juttuja..ja vuosilukukin oli tosi hyvä :). Näissä oli paljon hienoja vaatteita..

    VastaaPoista
  11. Aivan mahtavat lehdet sinulla!!! Ihania retroisia.

    ps. Minullakin menossa jonkinlainen ompelupiheys kun kaikkea sitä jo on mitä minä osaan ommella.

    VastaaPoista
  12. Sulle olis tunnustus mun blogissani ;)

    VastaaPoista
  13. Heippa vieraille :)

    Hih, hauska huomata että muillakin on ompelupiheyttä, tuntui tämä niin kummalliselta vaivalta :)

    Malli tosiaan on Sikke Sumari.

    VastaaPoista
  14. Moi! Miten oli mahdettu nuo talot toteuttaa tuossa 10/77 lehdessä? Mulla on tuollainen ajorata-matto työn alla, mutta nuo talot oiskin aika kivat siihen!

    VastaaPoista
  15. Talot on tehty stryrox-paloista, ja kankaat ommeltu, osittain liimattu päälle. Minä tein ihan pahvilaatikon pahvista, seinät kahdesta kappaleesta ja katto yhdestä, taittelua ja teippiä ja hyvä tuli :) Kankaat sitten liimasin päälle.

    VastaaPoista
  16. Mainitsit että jossain toisessa lehdessä liikennematon ohje voitko kertoa missä?

    VastaaPoista
  17. Voi apua, enhän minä enää muista, mutta minäpä palaan tähän heti kun ehdin nuo kansiot selaamaan läpi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kansiot käyty läpi mutta ohjeesta ei haisuakaan :/ Olin kyllä varma että se noissa kansiossa olisi mutta ei. Ilmoittelen kyllä jos se jostakin putkahtaa esille.

      Poista